top of page
  • תמונת הסופר/תהמרכז הישראלי להנחייה אינטגרטיבית בקבוצות

קהל ויעד או, קהל-יעד?

אתם יודעים איך זה שמנסים היום להכניס הכל לתבניות...תבניות שיעזרו לאח גוגל לפלח אותנו לפלחים...אז העניין הזה לא תמיד מצליח לפסוח גם עלינו במקצועות הטיפול וההנחיה. בין השאלות הראשונות שאני נשאלת היא השאלה : " מי קהל היעד של מסלול ההכשרה שלכם?"...ובדרך כלל התשובה שלי לא מספקת את השואלים כי אני אומרת שקהל היעד שלנו הוא אנשים שחיפוש אחר היעד והמשמעות לחייהם הוא המרכיב העיקרי ולצידו המרכיב ההכרחי הנוסף הוא 'אהבת האדם'...


במקצועות הטיפול וההנחיה מעבר לזה שיש המון מה וממי ללמוד יש בעיקר המון המון מה לשאול, ופחות לדעת... הקונספט הזה בהחלט לא מתאים לכולם כי הוא מזמין לרגע לשהייה באזורי תודעה עמומים, חסרי ידיעה, תכנון ושליטה. מי שיכול לנוח אל תוך זה (אחרי למידה ותרגול כמובן) יצליח בסופו של דבר להיות שם לצידם של אחרים מתוך ענווה ושקט מוחי שידע להתפתח אל ידיעה חדשה. אז אם אתם עדין כאן וקוראים סימן אולי שיש סיכוי שאתם קצת אותו קהל עם יעד ומשמעות, קהל היעד המתאים להיות מטפל או מנחה בקבוצה?



אני מאמינה שהתנאים מבשילים כבר כדי לרדת מהזריחה המזדקרת הזאת שליוותה ומלווה את מקצועות הטיפול וההנחיה; כולנו נשאבנו אליה קצת והגיע הזמן לרדת אל קומת הקרקע מגירוד השחקים - להסכים ולהתמסר למפגש. מפגש אנושי חסר - יומרות, חף ממסכות ועם מוכנות כנה ואמתית, להגיע, להיות נוכחת ונוכח בלב פתוח למה שמתרחש; בתוכנו, באחר, מחוצה לנו ובכלל בכלל האנושי הקולקטיבי – ואם נסכים לעשות את כל זה תוך כדי מפגש עם האחר יש לנו סיכוי ממש טוב להמשיך ולשפר את החיים של כולנו להתפתח ולבנות בריאות רק במידה הנכונה.

אז לסיכום –אם גם אתם רוצים להוביל ולהנחות קבוצה ותהליכים קבוצתיים לפני שאתם פונים לתכניות השונות תבדקו: האם אתם אוהבים אנשים אחרים, האם אתם מאמינים שיש יעד ומשמעות לחייכם והאם אתם מסכימים לפגוש את עצמכם, את עולמכם הפנימי על כל צדדיו... וכמובן אם אתם מוכנים ללמוד, להשתתף, לקרוא, לכתוב, לצייר, לנוע, להגות ולהכיר את העולם המקצועי והתודעתי של מנחים ומטפלים בקבוצות - אתם מוזמנים.



מוזמנים למה? איך לומדים את כל זה? הנה הפרטים...



23 צפיות0 תגובות
bottom of page