סטודיו פתוח

"ייתכן שהלא מודע שלי מצייר דמות שאיננה אני, אך היא עומדת על התממשותה בתוכי"
 ק.ג. יונג 


יש משהו בזמן הזה של הסטודיו הפתוח שהוא כמו זמן של חלום רק בעירות...אני משערת שלכולנו יש מושג על המצב הזה שמשהו בתוכנו שב וחוזר בתוכו על עצמו: אותם דפוסים, אותן מחשבות ואותן תגובות...כאלה, שלא אליהן אנחנו מקווים. וכן אנחנו תמיד יכולים לחזור ולשאול איך היחסים שלי עם אימא או אבא יצרו את זה או, ברוב המקרים איך הם לא יצרו את זה, אבל באמת, זה הדבר שישחרר אותנו ויצמיח בתוכנו כיוונים רצויים??


לדעתי יש בתוכנו יותר ממה שמישהו נתן לנו או לא נתן לנו כשהיינו קטנים או אפילו גדולים... וזה הדבר הפנימי הזה, המיתוס המסתורי שלאורו אנחנו חיים את חיינו, מיתוס שחלקים ממנו מתגלים לנו בחלימה, ביצירה ובמעשה האהבה והזוגיות-
אמממ...אבל לכל החלימה היצירה והאהבה האלה יש חמקמקות שמשטה בנו לעיתים; אנחנו מחויבים לקחת ברצינות את חומרי הדמיון שלנו, את חומרי התת מודע המופיעים כדימויים. ומה זה אומר לקחת אותם ברצינות? ...הנה סיפור על חלום קטן שנלקח ברצינות:
גבר כבן 40, איש שצלחה דרכו המקצועית אך חייו האישיים היו רוויי אסונות עד שהרגיש שכוחותיו אוזלים לו מביא לטיפול שבריר של חלום, בחלום נאמר לו שהוא רק צריך לזכור את ה-lunghtfish  ...לאחר ברור קצר הבינו המטופל והמטפל שהם אינם מוצאים כל קשר של האיש לדג כזה ויותר מכך, אפילו לא ידעו אם יש דג כזה במציאות....
במהלך השבוע התקשר המטפל לחוקר ימי שמנהל את אחד מהאקווריומים הגדולים במדינה וסיפר לו את הסיפור של החלום ושאל אם יש לו אינפורמציה לתת לו. החוקר השיב לו שבמקרה לראשונה מזה שנים יש להם במעבדות שלהם דוגמא לדג הזה והוסיף ואמר שזהו הדג היחיד שהוא מכיר שבעתות יובש מתחפר בקרקעית הים ושב לתחייה ברגע שהמים שבים...הרבה מחשבות ניתן לחשוב על התופעה הזו אבל לא ניתן להתעלם מהריפוי שהדג המוכשר הזה הביא למטופל שהיה בספק לגבי כוחותיו לשרוד.


נכון, לא כולנו באנליזה ובטח שלא כולנו אדוקים בלפגוש את החלומות שלנו ולקבל תרופות כל כך מדויקות באופן רציף...

אז מה עוד אפשר לעשות? בואו ליצור בכל רגע שמתאים לכם כי היצירה גם היא מביאה אותנו קרוב לאותו בית מרקחת מפואר ששיגר את ה-lungfish.
בסופו של דבר הדמות שעומדת על התממשותה בתוכנו מגיחה, השאלה רק האם נטיב לסלול עבורה את הדרך.

 

אז מה זה "סטודיו פתוח"?
הסטודיו הפתוח אצלנו הוא מרחב וזמן שבו אנחנו נותנים לעצמינו לשים לב למה שחי בתוכנו, למה שמבקש לעצמו הבהרה ואולי הדרכה פנימית חדשה; לא משומשת, לא כזאת שכבר חשבנו לעצמינו אלא הדרכה שמגיעה מאותו מקום שסולל את נרטיב חיי, או אם תרצו את המיתוס הפנימי הזה שאני חיה לאורו. לפעמים מה שחי בתוכי בא לידי ביטוי רק בתחושת גוף צפופה; כשאני לוקחת אותה ברצינות כחומר נפשי-רגשי-נשמתי ונעה אותה ומציירת מתוכה נפרס בי עולם עם טופוגרפיה חדשה, דרך שממנה אני מצליחה להבין משהו חדש על עצמי ועל מה כרגע חי בתוכי.


איך זה קורה בפועל?
ראשית זה מפגש שבאים אליו, להיות בו עם עצמי ועם עוד אחרים כמוני שמחפשים בצורות שונות משמעות ויעד בחייהם. ואז לפני שאנחנו מדברים על זה אנחנו קודם כל מקשיבים למה שחי בתוכנו כרגע בעזרת הגוף, התנועה או המדיטציה. ואז אנחנו מציירים את זה-לוקחים עם זה הפסקה- חוזרים עם היצירות שיצרנו למעגל ומספרים מה קרה לנו מתוך התופעות הוויזואליות שמגיחות מהיצירות שלנו. ומתוך השיח התופעתי שלפעמים יכול להיות מקופל בקיפול של נייר שמתיישר ומציע כיוון חדש, או מתוך משיכה של צבע או מתוך מבנה של גוף בחימר שנוטה קדימה על פניו בכל פעם מחדש...עד שנותנים לו תמיכה של עוד חומר בגב....
אז כן, בהתחלה זה קצת חמקמק אבל הפואטיקה שיש בחומר, באיכות הקו, בצבעים, ובתשומת הלב שאנחנו נותנים אליהם כל כך חזקה שהיא יודעת ללמד אותנו את רזי בינת-המחשבות החדשות.
התשובות שמתקבלות סביב סוגיות חיים כל כך מפתיעות ובעיקר בעיקר פשוטות, אפשריות וטבעיות שזה מרגיש כמו שהתשובה התקבלה בעת ובעונה אחת מתוכנו ומליבו העמוק של העולם כולו.

 

למי זה מתאים? 
מטפלים, מנחי קבוצות, מתעניינים במסלול שמבקשים להכיר וכל מי שמבקש לעצמו רגע של בוננות והתפתחות.
 

להרשמה ופרטים על המפגש הקרוב

סטודיו פתוח
 

ומתי נדבר באמת גם על אהבה?

 

הזוגיות כראי לדיאלוג אנושי בין הקבוע למשתנה

טיפול קבוצתי קצר מועד בגישה יונגיאנית למנחים ומטפלים

מנחה: מילי שטוקפיש

רקע

"האהבה היא המכל שבתוכו מתרחשים התהליכים החשובים שבין אדם לזולתו, בין חלקי נפשו, היא הקבלה החנונה של מה שהננו ומה שהינו הזולת" קארל גוסטב יונג

 

רבות נאמר על אהבה וזוגיות אבל אולי פחות נאמר שלעיתים זוגיות יכולה להיות גם מלכודת לחומרי התת-מודע שמגיחים בעוצמה אל התודעה ובכך משפיעים רבות על זרימת החיים הטבעית.
התרחשות של אהבה היא התרחשות ניסית וגדולה שיכולה להיווצר מתוך יחד עם האחר. יחד עם זאת זוגיות יכולה להיות (לרגע )מלכודת לכל אותם חלקים מודחקים בתוכנו ששואפים לעלות אל התודעה. ההסכמה לשהות במלכודת, לבטאה, ולגלמה מאפשרת ביסוס ומיצוק לעצמי ובכך מוענקת לנו מחדש זהות עצמית מטיבה המשפרת בתוכנו היכולת לשוב ולאהוב למרות שנפלנו למלכודות התת-מודע בעבר.

מטרת הקבוצה

להציע רגעים בהן נתיידד יחד עם הזוגי והנפרד בתוכנו, עם הקיים והנשאף, עם האפשרי והבלתי מושג. לתת מקום ויחס לפצוע והכאוב ולגלם את נראות הדברים באמצעות תרגול הדמיון הפעיל.

 

כלי ההנחיה

הקבוצה הינה מרחב טיפולי בגישה יונגיאנית.
נעבוד באמצעות שיח, יחסים והתייחסות לחלומות וליצירות כמו גם ליחסים בקבוצה.
נלמד מעט מדבריהם של קארל יונג, אסתר הארדינג ג'ון בולבי ואחרים.

 

מסגרת העבודה
מפגשים חד-שבועיים במשך שנה.
בכל שנה יינתן תאריך פתיחה עדכני.

קהל היעד

  • מטפלים ומנחי קבוצות המעוניינים לפרום לעצמם במעט את מורכבות נושא הזוגיות בחייהם.

  • מועמדים ומתעניינים במסלול ההתמחות של המרכז שההשתתפות בקבוצה יכולה להיות עבורם מענה לקריטריון הקבלה למסלול.

 

לרדת אל בין הגבהים

בהשראת דרכו של קארל גוסטב יונג

מפגשים עם האלכימיה שבדמיון-הפעיל - ריטריט בשילוב תנועה אותנטית וצבע

עבודה אישית בקבוצה

לעיתים הבינה מגיחה אל התודעה באמצעות דימויים, חלומות וחזיונות.

יונג הוריש לנו מפה איך לפגוש את הדימויים האלה, לגלם אותם ולתת להם להוביל אותנו למפגש עם עולמינו הפנימי, נטיותיו וצרכיו, ובכך לפרום ולהיטיב את הצפוף שבחיינו.

העבודה המשותפת שוזרת תנועה מדיטטיבית, יצירה בחומר, תנועה אותנטית, הגות, כתיבה ושיתוף.

מפגש עומק עם עצמנו במקומות שבהם הרציונל והקוגניציה לא עומדים לרשותנו עם פתרונות על ידי

תרגול-תהליכי של דמיון פעיל,  מושג יונגיאני.

 

מגע עמוק ושהייה עם שכבות נפשיות נסתרות שאינן נגישות בשגרת היומיום מאפשר כבוד והקשבה עמוקה לחלקים הפצועים בנפשנו. 

 שהייה רגישת-הוויה זו היא בסיס לחיים אותנטים שבהם יש פחות פיצולים בגוף ובנפש וחווית חיים מלאה, פתוחה וכנה.

 

קצת על גישות העבודה

דמיון פעיל בשילוב ההבעה באומנויות –הדמיון הפעיל הוא תרגול בהוויה המזמינה מפגש עם דימויים מהעולמות התת מודעים-הימצאות במרחב הביניים, מרחב שמתוכו ובתוכו מגיחה המיתופואטיקה אל המודעות-הפואטיקה של נרטיב חיינו או אולי נכון יותר המיתוס שלאורו חיינו מתפתחים. המפגש עם הדימויים וגילומם בצורות, צבעים ואיכויות פלסטיות מאפשר הבנה, נגישות ושיח הנרתמים לשיפור והעמקה לאיכות החיים והתמודדות עם מצבי מתח וקונפליקט פנימיים.

תנועה אותנטית היא תרגול מדיטטיבי בתנועה שפותח בהשראת תהליכי דמיון פעיל של קארל גוסטב יונג כדרך לחשוף ולעבד חומרים נפשיים לא מודעים האצורים ברווח שבין הגוף לנפש. בתרגול תנועה אותנטית יש הזמנה לוותר על "לעשות" ובמקום - "לתת לזה לקרות" - לאפשר לתנועה הנפשית הפנימית להתגלם בגוף באופן ספונטני. תרגול תנועה אותנטית מאפשר מפגש רענן, אינטימי וייחודי עם עצמנו ועם האחר.

 

המרקחייה

 

בהמשך לשני הריטריטים שהתקיימו באוקטובר האחרון ובאוקטובר הקודם ולבקשתכם אנחנו מציעים עוד זמן של יחד כדי להיטיב, לעבד ולרקוח יחד את הקשר אל "הדבר" מבפנים.

רקע

לעיתים הבינה מגיחה אל התודעה באמצעות דימויים, חלומות וחזיונות.

יונג הוריש לנו מפה איך לפגוש את הדימויים האלה, לגלם אותם ולתת להם להוביל אותנו למפגש עם עולמינו הפנימי, נטיותיו וצרכיו, ובכך לפרום ולהיטיב את הצפוף שבחיינו.

תהליך ותוכן

העבודה המשותפת שלנו שוזרת תנועה מדיטטיבית, יצירה בחומר, תנועה אותנטית, הגות, כתיבה ושיתוף.

תהליכי התנועה והיצירה הם צורות שונות הרתומות לתרגול-תהליכי של דמיון פעיל,  מושג יונגיאני שמתייחס למפגש עומק עם עצמנו במקומות שבהם הרציונל והקוגניציה לא עומדים לרשותנו עם פתרונות. המגע העמוק והשהייה עם שכבות נפשיות נסתרות  שאינן נגישות בשגרת היומיום מאפשר כבוד והקשבה עמוקה לחלקים הפצועים בנפשנו. 

שהייה רגישת-הוויה זו היא בסיס לחיים אותנטיים שבהם יש פחות פיצולים בגוף ובנפש וחווית חיים מלאה, פתוחה וכנה.

קצת על גישות העבודה

דמיון פעיל בשילוב ההבעה באומנויות –הדמיון הפעיל הוא תרגול בהוויה המזמינה מפגש עם דימויים מהעולמות התת מודעים-הימצאות במרחב הביניים, מרחב שמתוכו ובתוכו מגיחה המיתופואטיקה אל המודעות-הפואטיקה של נרטיב חיינו או אולי נכון יותר המיתוס שלאורו חיינו מתפתחים. המפגש עם הדימויים וגילומם בצורות, צבעים ואיכויות פלסטיות מאפשר הבנה, נגישות ושיח הנרתמים לשיפור והעמקה לאיכות החיים והתמודדות עם מצבי מתח וקונפליקט פנימיים.

תנועה אותנטית היא תרגול מדיטטיבי בתנועה שפותח בהשראת תהליכי דמיון פעיל של קארל גוסטב יונג כדרך לחשוף ולעבד חומרים נפשיים לא מודעים האצורים ברווח שבין הגוף לנפש. בתרגול תנועה אותנטית יש הזמנה לוותר על "לעשות" ובמקום - "לתת לזה לקרות" - לאפשר לתנועה הנפשית הפנימית להתגלם בגוף באופן ספונטני. תרגול תנועה אותנטית מאפשר מפגש רענן, אינטימי וייחודי עם עצמנו ועם האחר.

לחסות בצילו של העץ האדום

 

קבוצת לימוד וטיפול רגיש-הוויה בקבוצה הנשענים על משנתו וכתביו של קארל יונג; גישת עבודה משולבת אומנויות, "קריאה יונגיאנית", תרגול של הגות, למידה ודמיון פעיל; גישה המדגישה את חשיבות המסע בעירות סביב חומרי הנפש והנשמה באמצעות ההבעה היצירתית ומרחיבה את יכולות ההחברות אל מקורות העצמי לריפוי והוויה שלימה.
 

מנחה: מילי שטוקפיש

  

רקע:

המפגשים יהיו מורכבים מיחידות תוכן, התנסויות ורפלקציה מתוך התכנים האישיים של המשתתפים ותוכן שיובא על ידי המנחה.

במהלך המפגשים נפגש עם גישות שונות של עבודה הגותית, לימודית והבעתית, נחשף לחומרים תיאורטיים מדיספלינות שונות, ונתרגל אופני-חיבור לבינת הנשמה.
זאת ועוד, בנוסף לדינמיקה שהקבוצה תייצר סביב חומרים סימבוליים יועלו נושאים לדיון וללמידה.


בין הנושאים:

  1. חמשת השלבים של רוברט בליי להשבת חלקי צל אל התודעה בשרות האגו

  2. הפואטיקה של המרחבים; טופוגרפיה ונופים כמתווה-דרך ומפה בין עולמות התודעה ומבנה הנפש

  3. היכרות מעמיקה עם שפת הדימויים, ארכיטיפים ושפת החלימה

  4. השתקפות העצמי מבעד לדימויים ולשפה המדוברת ב'כאן ועכשיו'

  5. טקסטים ייחודיים  מתוך הספר האדום וכתביו של יונג וממשיכי דרכו

מסגרת הקבוצה:

קבוצת עבודה שנתית בת 28 מפגשים בימי א' בין השעות 15:30-18:45 החל מ-3/11/19

קהל היעד:

  1. מנחי קבוצות ומטפלים מוסמכים המעוניינים להעמיק ולטפל בעצמם בקבוצה

  2. השתתפות בקבוצה זו הינה חלק מתנאי הקבלה למועמדים ללימודים מתקדמים של המרכז בתחום של טיפול רגיש-הוויה בקבוצה בשילוב הפסיכותרפיה הטרנספרסונאלית.

תנאי קבלה:

שיחה וראיון אישי

כתיבת חיבור אישי המתאר שאלה או סוגיה איתה אתם מתמודדים כרגע.

תהליך רישום:

מתעניינים שאינם בוגרי המרכז - הרישום כרוך בהגשת קורות חיים וחיבור אישי.
בוגרי המרכז- מוזמנים לכתוב חיבור אישי.

את החיבור ניתן לשלוח לכתובת: milly@icgroups.co.il

טופס הרשמה יישלח למתאימים

​ההרשמה תסתיים ב-27/9/2019

​פרטים נוספים ניתן לקבל במייל: info@icgroups.co.il  או בטלפון: 050-5621283

עלות:

560 ש"ח לחודש במשך 12 חודשים.

 

הדרכה, התפתחות וטיפול אישי בקבוצה

השיבה אל מאורות הצל - קבוצת למידה משולבת טיפול והשראה

מנחה: מילי שטוקפיש

 

רקע

אצל כולנו בני האדם קיים "בית מדרש" פנימי ובו חברויות שונות היכולות לסייע ללמידה של הנפשי והרגשי. הלמידה הזאת בקבוצה הינה בעלת השפעה על איכות החיים שלנו ומידת הסבל וההנאה שלאורם אנו חיים.

משתתפי הקבוצה יוזמנו לתהליך טיפולי בקבוצה שיקרה באמצעות השילוב בין עולמות הלמידה והטיפול ולמפגש עם האיכויות השונות הטמונות בעבודה קבוצתית ואישית עם חלומות בתהליכי טרנספורמציה אישיים.

משתתפי הקבוצה יוזמנו לתהליך מקדים שיעודד חלימה ואעלה של חומרים רגשיים, ולתהליך של תיעוד וכתיבה אישית שיהווה חלק מחומרי העבודה בקבוצה בהמשך. 
אני מזמינה אתכם לניסוי משותף סביב גישת עבודה משולבת העוסקת בהוויה הערה; מסע בעירות סביב חומרי הנפש המגיחים בעירות ובחלימה באמצעות ההבעה היצירתית באומנויות. הגישה מספקת מרחב פוטנציאלי ליכולות ההחברות אל מקורות העצמי לריפוי ולהעצמה בתקופות " מעבר" ובתקופה של "אמצע החיים."

חומרי הספרות, ההשראה והעבודה יפגישו בין היתר את המשתתפים עם כתביו של קארל יונג, והוגים, חוקרים ופילוסופיים מהגישה היונגיאנית ומהגישה של הפסיכולוגיה הטרנספרסונאלית.

מבנה העבודה בקבוצה

קבוצה שנתית בת 15 מפגשים.
הקבוצה מתכנסת אחת לשבוע בימי שני ל-3 שעות, בין החודשים פברואר ליוני. 

קהל היעד

הקבוצה מיועדת למנחים מוסמכים הרוצים להמשיך ולפתח את עבודתם האישית ולטפל באזורי חוסר נוחות בחייהם באמצעות טיפול ולמידה בקבוצה.

תנאי הקבלה

מפגש אישי מקדים עם מנחת הקבוצה.

 
 

הדרכה פרטנית ופרטית

מטבע הדברים, אדם העומד לצדם של אחרים זקוק גם הוא למישהו שיעמוד לצדו; אנחנו כמנחים חשופים ללא הרף למערכת של התרחשויות המפעילה או "צובעת" את היכולות שלנו להיות לצדם של אחרים כאשר הם מתמודדים עם סוגיות-חיים מורכבות.

ההדרכה האינטגרטיבית עוסקת במציאות המרובדת של החיים ולא רק בסוגיות של יחסים ותפקידים בקבוצה. בין הסוגיות אפשר לדוגמא למצוא שאלות כמו: איך מתמודדים עם קונפליקטים בקבוצה? מה עושים עם תוקפנות בקבוצה או חס וחלילה אל מול המנחה?, מה ניתן להבין מהעדפות והסלידות שלנו כלפי מונחים\קבוצה? איך אפשר להוביל קבוצה שבתוכה עולים סיפורים של אובדן וטראומה? איזה תוכן אפשר להביא לקבוצה שמתמודדת עם .....ועוד ועוד סוגיות שבעבורם אנחנו מגיעים להדרכה.

התפיסה האינטגרטיבית בהדרכה עושה שימוש במורכבות-הממדים של המנחה והמונחים ונעזרת ברבדים השונים כנקודות-משען ליצירה של ליווי והדרכה הוליסטיים. לתפיסתנו יש שישה רבדים בסיסיים מהם נובעות ההתייחסויות שלנו אך חלקם מוגברות וחלקן מוחלשות. האמונה בבסיס ההתבוננות היא שלכל אחת\ד מאתנו יש 'נכסים טבעיים' ומגוונים שיכולים להיות לרשותנו אל מול סוגיות מורכבות של יחסים. בהדרכה אנחנו מפתחים את הרבדים המוחלשים שלנו לצד השימוש ברבדים המובילים ובכך מתאפשרת הנכחת הנוכחות השלימה בסטינג הקבוצתי.

 

איך זה עובד?

אתם קובעים עם מי, פשוט מתקשרים לאשת\איש צוות שמרגיש לכם נכון שידריך אתכם ומתאמים מסגרת להדרכה פרטנית פרטית.

© ICgroups| המרכז הישראלי להנחיה אינטגרטיבית בקבוצות  |   www.icgroups.co.il  |   info@icgroups.co.il | 050- 5621283  |    המכללה האקדמית מכון וינגייט